Procedura privind despagubirea in cazul electrocasnicelor afectate de intreruperea in alimentarea cu energie electrica

Noi te putem ajuta, in acord cu cadrul legislativ si de reglementare in vigoare, in cazul deteriorarii aparaturii electrocasnice generate de intreruperi in alimentarea cu energie electrica sau a variatiilor de tensiune.

Cand te putem ajuta?

Putem acorda despagubiri atunci cand deterioarea aparaturii electrocasnice a intervenit in urma:
• unor evenimente produse in reteaua electrica din culpa operatorului de retea confirmate de evidentele operative Art. 3 – (1) - Ord. 177/2015 – Procedura privind acordarea despagubirilor clientilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale prodise din culpa operatorului de retea. 
 
Atentie! Despagubirile se acorda clientilor casnici, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse in reteaua electrica a operatorului de retea din culpa acestuia
- supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferica 
- receptoarele electrocasnice deteriorate au fost omologate si alimentate prin circuite electrice correct dimensionate, corespunzatoare din punct de vedere tehnic
- locul de cnsum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrica in baza unui contract de furnizare a energiei electrice/contract de retea, incheiat conform reglementarilor in vigoare
- clientul casnic a solicitat in scris furnizorului sau, dupa caz, operatorului de retea acordarea despagubirilor in termenul prevazut de reglementarile in vigoare.

Ce trebuie sa faci?

1. In cazul in care contractul de retea la care este racordat locul de consum este incheiat de furnizor cu operatorul de retea (OR) – ( Sectiunea 2 – Ord.177/2015)
• Sa ne soliciti in scris acordarea de despagubiri ca urmare a deteriorarii aparaturii electrocasnice;
• Sa depui cererea, in cel mult 10  zile lucratoare de la data aparitiei evenimentului, prin intermediul furnizorului de energie electrica  utilizand  canalale de comunicare puse la dispozitie de acesta (email, fax, curierat, etc.).
• Sa astepti analiza cererii din partea noastra.
 
2. In cazul in care contractul de retea la care este racordat locul de consum este incheiat de clientul casnic cu operatorul de retea ( OR ) – ( Sectiunea 3 – Ord.177/2015 )
• Sa ne soliciti in scris acordarea de despagubiri ca urmare a deteriorarii aparaturii electrocasnice;
• Sa depui cererea, in cel mult 10  zile lucratoare de la data aparitiei evenimentului, prin intermediul furnizorului de energie electrica  utilizand  canalale de comunicare puse la dispozitie de acesta (email, fax, curierat, etc.).
• Sa astepti analiza cererii din partea noastra.

Ce facem noi?

Preluam cererea ta de despagubiri acordandu-i un numar unic de inregistrare si o supunem atentiei comisiei de constatare si analiza.
 
Comisia de constatare si analiza verifica:
• respectarea termenului legal in care ne-ai sesizat;
• stabilim de comun acord data verificarii la locul de consum a celor sesizate precum:
  1. depasirea limitelor admise de normele tehnice in vigoare a valorii tensiunii invocate care a afectat functionarea receptoarelor electrocasnice defecte;
  2. omologarea receptoarelor electrocasnice defecte;
  3. protectia la scurtcircuit si supracurenti precum si dimensionarea corecta a circuitelor electrice ale instalatiei de utilizare, in conformitate cu prescriptiile tehnice in vigoare;
  4. dreptul de proprietate (cu documente justificative) asupra receptoarelor defecte, la solicitarea operatorului de retea si in conformitate cu reglementarile in vigoare.
Reprezentantul tehnic din cadrul Distributie Energie Oltenia  intocmeste Proces Verbal de constatare   care cuprinde rezultatul verificarii si lista receptoarelor deteriorate.

Care sunt obligatiile tale in legatura cu Procesul Verbal de Constatare?

• In termen de maximum 60 de zile lucratoare de la data incheierii Procesului Verbal de constatare , trebuie sa transmiti furnizorului/ operatorului de retea ( daca contractul de furnizare a energiei electrice este incheiat direct cu acesta ) documentele justificative, in original, reprezentand contravaloarea reparatiei/achizitiei, sarcina privind repararea revenindu-ti in exclusivitate.
• Documentele justificative privind plata reparatiei receptoarelor electrocasnice deteriorate sunt factura si chitanta de plata sau factura si bonul fiscal, impreuna cu documentele precizate mai jos:
  1. Pentru fiecare aparat electrocasnic reparat, prevazut in Procesul Verbal de constatare , documentul care atesta reparatia trebuie sa fie insotit si de un raport de service, emis de o societate autorizata  din care sa reiasa faptul ca aparatul reparat s-a defectat din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare. In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
  2. In situatia receptoarelor deteriorate care nu mai pot fi reparate, primesti contravaloarea unui receptor cu aceleasi caracteristici cu cel care nu se mai poate repara, proportional cu diferenta dintre durata medie de utilizare si perioada de functionare pana la momentul deteriorarii. Pentru noul receptor, va fi adus ca si document justificativ o nota de constatare de la o societate specializata, in care se precizeaza faptul ca receptorul deteriorat nu mai poate fi reparat si faptul ca deteriorarea s-a produs din cauza parametrilor necorespunzatori ai energiei electrice de alimentare. In caz contrar, furnizorul si operatorul de retea sunt exonerati de orice raspundere.
Important!
 
• Procedura se aplica in toate cazurile de deteriorare dovedita a receptoarelor electrocasnice, cauzata de functionarea necorespunzatoare a retelei electrice a operatorului de retea, consemnata in evidentele operative sau reclamata, in termen de cel mult 10 zile lucratoare de la data aparitiei socului de tensiune care a produs deteriorarea unor receptoare electrocasnice.
• Prin exceptie, receptoarele electrocasnice de tipul lampilor electrice si receptoarelor electrotermice nu fac obiectul prezentei proceduri, in cazul acestor tipuri de receptoare nu se acorda despagubiri.
• Furnizorul, respectiv operatorul de retea, nu raspund fata de consumator pentru daunele cauzate de intreruperea furnizarii energiei electrice sau pentru calitatea energiei electrice furnizate, in cazul unor calamitati naturale sau in caz de forta majora.
• Procedura se aplica numai pentru persoanele fizice (utilizatori  casnici), in cazul persoanelor juridice se procedeaza conform contractului de furnizare incheiat intre cele doua parti.